100% olivové, kastílske mydlo

by 19.9.15 0 komentárov
Vyrobiť mydlo z jedného druhu oleja nie je žiadna začiatočnícka vec. Kastílske mydlo sa vyrábalo v kraji olív, kde olivový olej používali nielen na varenia a prípravu jedál, ale aj do mydla. Keď si zadáte do soap calc iba olivový olej, môžte vidieť, že vypočítané hodnoty tvrdosti a penivosti sú nulové. Mydlu trvá dlhšie, kým sa dá vybrať z formy a taktiež proces zrenia sa dá počítať na mesiace. Je to hra s časom, kto z koho, kto dlhšie vydrží :) Veľa začínajúcich mydlárov  má v merku práve kastílske mydlo, ale určite to nie je voľba na "moje prvé mydlo", nevydržali by ste to. Skúste radšej niečo menej náročné s menšou pravdepodobnosťou nepodarku.


Mydlo som robila večer a ráno som očakávala, že bude ešte dosť gumové a teda nevhodné na krájanie. Otvorila som ho (bolo zakryté aby si dôkladne prešlo fázou gélu) a na povchu ma čakali glycerínové kvapôčky. Zotrela som ich papierovou utierkou. Mydlo bolo na moje prekvapenie dosť tvrdé, ale s krájaním som to nezariskovala a nechala som ho vo forme do večera. Večer po 24h od naliatia do formy bolo tvrdé a len veľmi zle sa krájalo.

Použila som asi 100 g zmrznutého mlieka a zvyšok vody na prípravu roztoku. Mlieko som pridala na zvýšenie penivosti mydla. Pohrávala som sa s myšlienkou dať do mydla včelí vosk, ktorý by mal zvýšiť tvrdosť, ale na mňa bolo dosť odvážny aj tento experiment. Nabudúce. Mydlo som nefarbila, pretože ho chcem darovať ako detské mydlo.Použila som kombináciu esenciálnych olejov borovica a bergamo.

Recept:
  • 472 g olivového oleja z výliskov
  • 100 g mlieka 
  • 79 g vody
  • 60 NaOH
  • EO borovica
  • EO bergamo
Postup výroby mydla nájdete na nasledovnom linku Základ výroby mydla

0 komentárov :

Zverejnenie komentára