Tuhá masážna kocka

by 27.8.15 0 komentárov

August je u mňa mesiacom narodenín. Nie mojich, ale ľudí v mojom okolí. Tak napríklad moja mama má v auguste aj narodky aj meniny. Ako správna crafting girl som musela niečo vyrobiť. Tuhá masážna kocka mi prišla ako ideálna na potešenie z estetického hľadiska aj z hľadiska využitelnoti. Na to aby bola masážna kocka dostatočne tvrdá musí obsahovať tvrdé maslo, ktoré je vysoko odolné teplotným zmenám, ale zároveň by sa mala dať výsledná kocka ľahko topiť po styku s pokožkou.
Do úvahy prichádzali nasledovné maslá:

  • avokádové maslo: Mäkké až krémové maslo vyrobené z plodov avokádového stromu. V krémoch môže byť nahradené bambuckým maslom. 
  • kakaové maslo: pri nerafinovanej verzii má čokoládovú vôňu, pri rafinovanom kakaovom masle už nie je táto vôňa taká výrazná. Má jemne béžovú farbu. Je dostatočne tvrdé a skvele udržiava vlhkosť v pokožke.
  • mangové maslo je stredne tvrdé, ani nie príliš tvrdé ani nie príliš roztekavé. Je to niečo medzi tvrdým kakaovým maslom a jemnám bambuckým. Topí sa pri kontakte s pokožkou. Môže byť použité samostatne napríklad pri balzamoch na pery.
  • bambucké maslo: Je jemné a krémové, taktiež sa topí pri kontakte s pokožkou a často sa využíva do telových krémov a balzamov. Dá sa jednoducho šľahať a produkty ktoré obsahujú tento druh masla zjemňujú a hýčkajú pokožku.  

Vybrala som si kakaové maslo a bambucké maslo. Najskôr som použila pomer 1:1 a teda rovnaké množstvo bambuckého masla a nakrájaného kakaového masla.  Obe maslá som dala roztopiť vo vodnom kúpeli. Premiešala a naliala do pripravených mufinových košíčkov. Nechala som ich voľne odpočívať a očakávala som, že po pár hodinách stuhnú. Nestalo sa tak. Ráno boli vytvorené len nejaké hrčky stuhnutého kakaového masla a masážne kocky boli veľmi nevzhladné. Navyže boli veľmi mäkké a teda ani nezodpovedali označeniu "tuhá kocka".  Večer všetky vyrobené kocky dala znovu do vodného kúpela roztopiť a pridala som kakaové maslo, ktoré by malo priniesť vyššiu tvrdosť výsledného produktu. Teraz sme sa dostali na úroveň 33% bambuckého masla a 67% kakaového masla. Po vyliatí do formičiek som rotopené maslá obohatila o esenciálne oleje a uložila som ich do chladničky. Rýchle chladnutie im urobilo dobre a povrch bol krásne hladký.

Výsledné zhodnotenie:
Kocka je dosť mäkká.Tú, čo som si nechala bola tenšia ako ostatné a po pár použitiach sa zlomila, rozišla. Neviem však či by sa nelámali aj vtedy keby boli tvrdšie. Do búdúcna treba dať viac kakaového masla. 

0 komentárov :

Zverejnenie komentára