Veselé bublinkové mydlo

by 2.9.15 1 komentárov
Dozrel čas na veselé mydlo. Hravé. A ako inak osláviť prvé septembra ako veselým mydlom. Áno, mohla som urobiť nejaké "národné" mydlo v odtieňoch biela modrá červené, ale nie celkom si viem predstaviť, ako by som dostala do mydla dvojkríž a trojvršie... možno nabudúce. Po príchode domov z práce som sa ešte nahodená v cyklo tričku vrhla na roztápanie M&P hmoty a výroby guličiek. Stále som sa neskamošila s touto technikou a asi sa ani neskamoším. Lebo som celú M&P minula-našťastie. Mala som vyrobené modré, čierne a ružové guličky z predošlých mydlovaní z normálneho- studeného procesu. Dorobila som si červené, zelené a zopár ružových. Boli kráásne. Rozhodla som sa pre pridanie esenciálneho jahodového oleja. Vedela som že môže nastať problém s urýchlením stopy, ale cítila som sa sebavedomo a vyliala som celú flaštičku. A urýchlenie stopy nastalo, tekutá hmota si hustla každou sekundou. Vrstvila som mydlovú hmotu a guličky, poslednú várku som musela do formy vtláčať, pretože mala konzistenciu veľmi hustého a nepoddajného pudingu. Snažila som sa formou niekolkokrát buchnúť o pracovnú dosku, aby sa uvoľnili bublinky, pritláčala som mydlo, ale aj tak v nom zostali bublinky. Keď som ho ráno krájala, bola som vcelku nešťastná, taká prplačka s gulinkami a vnútri mydla diery! Ani moc nevoňalo po jahodách. Z mydla som sa začala radovať až keď som urobila pár fotiek. Je fotogenické, krásne, farebné a guličky na fotkách hrali a žiarili. 

Recept
Oleje (360g) :


  • 170 g olivový olej
  • 87g kokosový olej
  • 50g palmový olej
  • 53g slnečnicový olej
Roztok:
  • 136 g voda
  • 54 g NaOH
Doplnené o:
  • esenciálny olej jahoda
  • farebné guličky.

1 komentár :