Kávové mydlo

by 21.9.15 0 komentárov
Zalúbila som sa do kávového masla. Vonia tak reálne kávovo :) Mám ho len 50 g, ale je super. Najradšej by som sa s ním celá natrela. Kávové maslo sa používa proti celulitíde.  Je skvelé na prípravu balzamu na popraskané chodidlá.

Do kávového mydla patrí aj ozajstná káva. Ak použijeme  už "vykávovanú" vylúhovanú kávu, tak mydlo v okolí zrnka sa nezafarbí a je to len malá bodka. Ak dáme do mydla nepoužitú pomletú kávu, tak v mydle je okolo zrnka malá šmuha, zahmlenie  do hneda (ako vidieť na mojích fotkách).


Vyskúšala som aj moje obľúbené macerovanie v oleji. Čerstvo mletú kávu som namočila do olivového oleja. Nechala som macerát odležať asi 2 týždne a bola som zvedavá, či olej bude voňať kávovo a či bude zafarbený trochu do hneda. Po dvoch týždňoch som otvorila pohárik a voňalo to tam jemne kávovo. Farba nebola pôvodná, ako z olivového oleja, ale trochu akoby špinavá. Precedila som macerát a použila do mydla iba olej.

Recept:
Oleje  452g:
  • 112 g kokosový olej
  • 135 olivový olej
  • 42 g kakaové maslo
  • 7g kávové maslo
  • 63 g palmový olej 
  • 63 g slnečnicový olej
Rotok:
  • 30 g mlieka
  • 141 g vody
  • 69 g NaOH 
Doplnené o:
  • Kávová EO z ekokoza
  • kakao
  • červená farba do mydiel 
Postup výroby mydla nájdete tu: Ako vyrobiť mydlo

Výsledné zhodnotenie:
Mydlo pení perfektne, bohatými bublinami. Je jemnučké. Mohlo by voňať viac kávovo.Kávové zrnká robia jemný peeling.

 

0 komentárov :

Zverejnenie komentára