Tuhý parfém

by 12.8.15 0 komentárov



V  lete, alebo na cestovanie je tuhý parfém ideálny. Nemusíte v kabelke ťahať zbytočné množstvo tekutiny, prípadne si prelievať parfém do malých rozprašovačov. Na letisku vám nevyhodia pri kontrole flakón s tým že má vyšší objem ako je povolené. Tuhý parfém som si chcela vyrobiť, ale odrádzalo ma to, že je dosť ťažké určiť výslednú vôňu, ak sa zmiešajú dva alebo viaceré esenciálne oleje. Pri mydlách mám tiež dosť veľký rešpekt so zmiešavaním dvoch vôní. Taktiež som nevedela ako odhadnúť množstvo esenciálneho oleja. Rozhodla som sa urobiť teda viaceré pokusy. Roztopila som si vosk, následne som pridala maslá a ružovú micu. Roztopenú hmotu som preliala do malých kelímkov. Do jedného som pridala čisto vanilkový esenciálny olej, je sladký. Do druhého som zmiešala vôňu levandule a grepu a do posledného ylang s tea rose. Určite by bolo lepšie pridať esenciálny olej po roztopení olejov, aby sa to všetko pekne zmiešalo, ale pokus je pokus. Najviac ma prekvapila posledné kombinácia ylang s tea rose, je najkrajšie a najviac mi sadla. Vanilka bola istota a levandula v kombinácii s grepom bol mierny experiment, ktorý sa celkom vydaril, ale asi som dala málo esenciálneho oleja a celý parfém nie je veľmi výrazný.



Recept:
  • 10 ml včelí vosk 
  • 5 ml mandľový olej 
  • 5 ml bambuckého masla
  •  esenciálny olej
Postup:
  1. Vo vodnom kúpeli roztopíme najskor včelí vosk, potom bambucké maslo.
  2. Odstavíme a pridáme bambucké maslo
  3. Ak robíme celú dávku len s jednou vôňou, pridáme esenciálny olej
  4. Ak chceme viacero vôní, tak si do nádobiek nakvapkáme EO a potom vlejeme teplé oleje. Zmiešame až v nádobke
  5. Čakáme na stuhnutie a pokúsime sa nehýbať s kelímkami po celú dobu tuhnutia, aby sme mali pekne hladký povrch.  

0 komentárov :

Zverejnenie komentára