Nechtíkovo nechtíkové mydlo

by 8.6.15 0 komentárov




Rozhodla som sa urobiť bylinkový výluh v oleji. Už som rozoberala túto metódu pri vanilke. Tentoraz som si naštudovala ďalšie veci. Napríklad to, že najlepšie sa robí výluh do olivového alebo mandľového oleja. Olej môže niesť vlastnosti zvolenej bylinky ďalej do mydla, či sa to týka farby, vône, alebo účinkov na pokožku. Sušený nechtík lekársky by mal olej zafarbiť jemnučko do žlta. Odvážila som si 100 g olivového oleja, do neho som dala asi 4 lyžičky nechtíka a dala pohárik zohrievať do vodného kúpeľa na pol hodiny. Nechala som to odpočívať ešte 2 dni a scedila olej. Olej bol slabučko žltý a nevoňal nejako výrazne.

Tento olej som použila do mydla, klasicky spolu s ostatnými olejmi. Vo fáze stopy som do hmoty pridala sušený nechtích lekársky. Mydlo  na druhý deň vonia úžasne, tak sladko, ťahavo, medovo :) Navyše je bez akýchkoľvek farbív a len s vôňou nechtíka.


Recept
Oleje (505g) :
  • 210 g olivový olej
  • 60g palmový  olej
  • 155g kokosový olej
  • 53g mandľový olej
Roztok:
  • 181 g voda
  • 75 g NaOH
Doplnené o:
  • sušené kvety nechtíku 

Výsledné zhodnotenie:
Mydlo je super. Kvety nechtíka sú žiarivé aj v kúpeľni pri používaní. Mydlo perfektne pení, velkými bublinami a je presne také, že sa s ním chcem namydliť aj 2-3 krát za jedno sprchovanie (čo samozrejme robím .) Určite tento recept opakujem.

0 komentárov :

Zverejnenie komentára