Cyklo sezóna začala.Deodorant treba namiešať.

by 30.3.15 0 komentárov

Minulý týždeň som viac menej úspešne zahájila cyklistickú sezónu. Rozhodla som sa absolvovať cestu bajkom ráno do práce a späť(ešteže nechodím pracovať každý deň). A tak som si vyskúšala urobiť aj deodorant- prvý pokus. Vedela som, že doma robený deodorant by mal obsahovať sódu bikarbónu, nejaký vosk a oleje/maslá, najlepšie tie,čo budú tvrdé. Rozhodnutie padlo na kakaové maslo - pretože je veľmi tuhé a na kokosový olej. Mala som doma včelí vosk, ale dosť zle sa mi s ním pracovalo, tak som si objednala jobobový vosk. A k objednávke som prihodila aj biely íl. Ten sa vyznačuje jemnou štruktúrou, dobrou savosťou a schopnosťou udržať vôňu.A tak vyzeral ako dobrý kandidát na deodorant.

Rozpustila som si vo vodnom kúpeli jobovový vosk, kakaové maslo a kokosový olej. Odvážila som si sódu bikarbónu a biely íl, zmiešala som ich a pridala oleje. Asi som to mala urobiť naopak,do olejov pomaly sypať suché zložky. Pretože sa tam vytvorili trošku hrudky, miešala som, miešala a zrazu to stuhlo. Chcela som, aby deodorant používal aj drahý, tak som hmotu rozdelila na polovice. Do jednej som dala vôňu pačuli a sladký pomaranč, do druhej polky mätu a citrónovú trávu. Chlapská časť veľmi nevoňala, pridávala som vône a stále nič, voňalo to len po kakaovom masle, ako pralinka. Tá moja, bola voňavučká už po pár kvapkách mätovučká.

Zatiaľ som deodorant nevyskúšala na bajku, pretože pršalo. Iba na bežné nosenie. Voniam tak trochu ako mochito, mňamka :) Stále nie som rozhodnutá, či má deodorant správnu konzistenciu, či by namal byť redší a tým pádom aj roztierateľnejší. Uvidím po dlhšom záťažovom testovaní.

.... taakže dňa 9.4. prebehlo aj záťažové testovanie. Šlo sa na Kačín asi 21 km. Cesta je po rovine zväčša, avšak ide sa dosť dlho aj do hnusného kopca. Po príchode som síce nevoňala ako mochito,ale bolo to dobré celkom. 


0 komentárov :

Zverejnenie komentára