Prací gél, lacno a sviežo

by 21.7.15 0 komentárov

Prací gél som vyrábal už asi 3 krát a s výsledkom som bola vždy nadmieru spokojná. Keď som kúpila komerčný prací prostriedok tu na Slovensku, často sa stalo, že prádlo po vytiahnutí z práčky nebolo svieže a voňavé. Dokonca sa niekedy stávalo že divne smrdelo. Potom som to riešila tak, že som kupovala gél na pranie v Rakúsku. Extrémny rozdiel, prádlo už zväčša nesmrdelo a bolo také čistejšie. Na internete som však narážala dosť často na domáci prací gél za pár drobných. Objednala som si uhličitan sodný (dá sa kúpiť aj v drogérii pod názvom pracia sóda) a kúpila lanzu. Postup výroby je jednoduchý, pokrája sa, ale postrúha sa lanza, zaleje sa vodou a zahrieva sa na na sporáku. Je možné si kúpiť aj pracie (mydlové) vločky a tým si ušetriť strúhanie. Keď je mydlo vo vode roztopené odstavíme a pridáme uhličitan sodný. Množstvo závisí od tvrdosti vody. Moj recept je dimenzovaný na veľmi tvrdú vodu, takže kľudne môžte ubrať. Pridáme sódu bikarbónu, ktorá sa postará o to aby bolo tkaniny mäkké, svieže a miešame. Ak nechceme mať gél hrudkovitý, tak použijeme mixér. Avšak hrudky nie sú podľa mňa závadou. Po čiastočnom vychladnutí pridáme esenciálny olej. Skvele sa hodí mandarínkový, alebo levanduľový. Ak často bojujeme s prírodnými flakmi možme pridať aj žlčové mydlo. Prelejeme do fľaši a poriadne označíme. A teraz už len prať a užívať si voňavučké a mäkké prádlo :)

Recept na 3l
  • 120 g lanzy/marsejského mydla/ jadrového mydla
  • 3 l vody
  • 200g uhličitanu sodného
  • 5 lyžičiek sódy bikarbóny
  • esenciálny olej

0 komentárov :

Zverejnenie komentára