Mydlo s avokádom

by 6.3.16 0 komentárov


Nikdy som si nemyslela, že mydlovanie má svoje trendy a už vôbec nie že sa budem viezť na vlne trendov a módnych (mydlových) výstrelkov. Ale je to tak. V piebehu asi 2 týždnov sa na istagrame, mydlových blogoch a na facebooku  objavovali avokádové mydlá ako  keby bolo avokávod v lidli akcii. Blbé je, že všetci výrobcovia mydiel boli z iných krajín a možno jeden druhého nasledovali, možno nie, pekné je na tom však to, že avokado je super tučnééé :) a super zelenéé.

 
Recept:
Roztok:
  • 152 g vody
  • 63 g NaOH
Oleje:
  • 226g olivový olej z výliskov
  • 112 g kokosový olej
  • 68 g palmový olej
  • 22 g bambuckého masla
  • 22 g ricínového oleja
V stope
  • 100 g rozmixovaného avokáda
  •  EO mäta 



 Pridávanie ovocia/zeleniny do mydla je kapitola sama o sebe. Už som skúsila tekvicové mydlo, teraz prišlo na rad avokádové. Pokračovať chcem s mrkvou. Výhoda avokáda je, že síce je to ovocie,ale neobsahuje veľa cukrov. Cukry v mydle nám spôsobujú to, že reakcia roztoku môže byť silnejšia, prudšia a mydlová hmota sa môže viac zahriať. Dosahujeme jednoduchšie fázu gélu. Avokádo do mydla prinesie krásnu zelenú farbu, ktorá odoláva zmene Ph. Taktiež dodáva pocit hebkejšieho mydla.
Pri použití ovocia alebo nejakého pyré potrebujeme odpočítať vodu, z dôvodu že ovocná zložka už vodu obsahuje. Pre tento recept som mi soapcalc vypočítala 172 g vody a chcela som použiť 100 g avokáda. Nejako som odhadla odpočet 20 g vody a teda 152g vody do roztoku.
 Potom som už len rozmixovala na hladko avokádo. Postupovala som podla postupu výroby mydla
Vo fáze stopy som pridala avokádo a esenciálny mätový olej. 

0 komentárov :

Zverejnenie komentára