Tekvicové jesenné mydlo

by 2.10.15 1 komentárov


Je jesenný čas. Slniečko už nesvieti tak silno. Vytiahli sme bundičky a poltopánky. Ráno si na bajk  dávam poslušne rukavice a poobede som rada, že po nábreží nefúka vietor zo všetkých smerov. Ulice sú plné študentov, ráno  vybiehajúcich do školy, poobede motkajúcich sa po chodníkoch. Jedla by som len jablká a jogurty. V nose mám vôňu tekvicovej polievky. Cez víkend sa ku mne dostali dve malé tekvičky hokaido. Na polievku primalé. Ošúpala som jednu tekvicu, pracne rozmixovala a šup s ňou do mydla. Chvíľu som sa zamýšľala, či som ju nemala najskôr upiecť a až potom použiť do mydla. Dyňa hokaido farbí ruky pri čistení silne do oranžová. Tešila som sa na takúto farbu aj v mydle. Našťastie nesklamala, je perfektná.Otestovala som aj ďalšie prírodné farbivo do mydiel a to mletú škoricu. Urobila som škoricovú len veľmi malú časť mydla, pretože na škoricu môžu niektorý ľudia reagovať alergiou. Určite sa neodporúča zafarbiť celé mydlo škoricou. Ako je možné vidieť na fotkách, veľká časť mydla obsahuje tekvicové pyré, v strede biela časť je zafarbená bielym ílom, čiernu farbu urobilo moje obľúbené čierne uhlie a to čo je trochu akoby hnedé je z mletej škorice.
Mydlo vonia skvele, niečo medzi škoricou a tekvicou. Tak teplučko.

Recept:
  • 270 g olivový olej
  • 82 g palmový olej
  • 80g kokosový olej
  • 22.5g kakaové maslo 
  • NaOH
  • 132 g zamrznutého jogurtu
  • 40 g vody
  • tekvicové pyré 
  • mletá škorica
  • čierne uhlie

1 komentár :

  1. Zdravim, prosim vas kolko g Naoh ste pouzili v tomto recepte? :) dakujem

    OdpovedaťOdstrániť