Šampónik pre moju najdrahšiu

by 17.4.15 0 komentárov

Už som jeden pevný šampón robila. Výsledok nebol ani trochu uspokojivý. Tak som sa pustila do hlbšieho pátrania a zisťovanie. Používala som tuhý šampón od Lush s názvom Honey i washed my hair. Príznačný názov, lebo vždy krásne voňal. Fungoval perfektne, penil super, voňal super :) toľko chváli. Lenže problém je dostať sa k výrobkom Lush, všakže.... Taktiež nie som úplne stotožnená so zložením ich výrobkov.

Bolo potrebné vybrať aktívne, čistiace látky ktoré tvoria viac ako 80% šampónu. Voľba padla na Sodium Laurit Sulfoacetate (SLSA) a Sodium Cocoyl Isethionate(SCI). Prvý menovaný by mal byť jemný, šetrný a veľmi dobre penivý.Vytvára bohatú a stabilnú penu. Môže byť miešaný s olejmi (čo som chcela). Je derivovaný z kokosového oleja. Z tenzoaktívnych látok je to tá najväčšia luxusnoť. Na Slovensku nezohnateľná, po bádaní objednané z Austrálie :) SCI by mal tiež robiť peknú penu a taktiež by mal dosť odmastňovať.


Šampón mal byť aj pre moju drahú sestru, ktorá má kučeravé vlasy. Preto bolo použitie kokosového oleja vylúčené. Ten vlasy trochu vyrovnáva.

  • 25g  Sodium Laurit Sulfoacetate (SLSA)
  •  5g Sodium Cocoyl Isethionate(SCI)
  • 15 g harmančekového výluhu
  • 5 g BTMS 50
  • 10 g bambucké maslo 
  • 2,5 g panthenolu
  • 2,5 g spirulina 
  • citrónová šťava
  • ovosný protein
  • tekutý hodváb 
  • vôňa: mäta + lemongrass
Rozpustila som si bambucké maslo s BTMS 50 a ešte do teplého som primiešala tenzoaktívne látky. Treba mať masku na tvári, pretože obe látku sú vo veľmi veľmi jemnučkej práškovej podobe. Prášok sa ľahko vie rozvýriť a dostať sa do dýchacieho aparátu (bola by škoda sa udusiť....:) Potom som priniešala harmančekový výluh a stále miešala.

Keď to trochu vychladlo primiešala som ostatné látky. Citrónová šťava by mala upravovať Ph na kyslejšie. Otestovala som ho až po 2 dňoch a malo hodnotu medzi 6 - 6,5. Pre porovnanie som zmerala Ph aj šampónu od Lush a dostala som podobnú hodnotu. Takže toto bude asi ok.
Pôvodne som chcela použiť kurkumu, aby som mala šampónik krásne žltý, ale k mäte sa predsa viac hodí zelená riasa spirulina.

A výsledok ? Mne sedí. Pení super, vonia ešte lešpie. Vlásky si po normálnom komerčnom šampóne umývam každé dva dni, ale poobede na druhý deň už vyzerajú strašne. V rámci testu som sa umyla mojim šamponom, v prvý a druhý deň boli super, tak som nechala neumytené do tretieho dňa a až k večeru začali vyzerať zle.Nevýhoda šapóniku bola, že sa dosť rýchlo minul. Ale to može byť aj mno že som mydlila a mydlila :D Ešte čakám na recenziu od sestry.


0 komentárov :

Zverejnenie komentára